LİLA’NIN KENDİ ODASINDA UYUMAYA GEÇİŞİ VE UYKU RUTİNİMİZ





Herkese merhaba,

Lila’nın odasında yatağında uyanma storyleri izlendikçe en sık gelen mesajlardan bazıları “Bebeğiniz kendi odasında mı uyuyor? Gece ağlarsa nasıl duyuyorsunuz? Nasıl alıştırdınız?” şeklinde.

Geç kalan bir blog yazısı olsa da öğrenmek isteyenler için bizim uyku rutini serüvenimizi anlatmak istiyorum.

Lila tam 3 aylık olduğunda kendi odasında uyumaya başladı. Öncesinde geceleri bazen 4’e kadar uyutmaya çalıştığımız, salladığımız, evde gezdirdiğimiz bir yeni doğanımız vardı J Meğer çocuğun istediği huzurlu, sessiz, karanlık ve yalnız olduğu bir ortammış. :D Şaka bir yana, gerçekten uyku düzeninin oturması odasına geçmesine denk mi geldi yoksa başından beri istediği bu muydu bilmiyorum. Ama Lila’nın odasında uyumaya başlaması hem kendisi hem de bizim açımızdan çok daha rahat ve düzenli bir seçim oldu. 

Peki, bu alışkanlığı nasıl kazandık?

Dediğim gibi Lila’nın tam 3 aylık olduğu dönemde bir akşam erken saatlerde (ilginç bir şekilde) uykusu gelmişti. Ben de Batu’ya “Lila’nın uykusu geldi hazır, ben onu odasına yatırıcam” dedim. Burada önemli olan bir Uyku Rutini oluşturmaktı. Saat tam 10:30 alt değişip, pijama giyip, mamamızı hazırladık. “Benim güzel kızımın uyku vakti geldi. İyi geceler. Tatlı rüyalar güzel kızıma.” tarzındaki cümleleri kurarak odamıza çıktık. Yatağımıza yattık, ışığı en kısığa aldık. Mamamızı yedik. Yavaştan mayışmaya başladı zaten :D Sonra yanından kalkarak aşağı indim. 5 dakika sonra sıkılıp ağlamaya başladı. Birazcık bekledik  (Bu sırada Batu sürekli ben gidip alıcam kızımı dese de ben kararlı davranan taraf oldum ve onu engelledim. Kararlı davranmak çok önemli!) Sonra hemen yanına gidip “Canım kızım ben buradayım, neden korktun, sakın ağlama, yanındayım” deyip biraz yanında kalıp pış pış yaptım ve tekrar aşağı indim. 5 dakika sonra tabi ki tekrar ağlamaya başladı. Yine biraz bekleyip yanına gidip aynı şeyleri yaptım. İlk gece 5 kere falan bu döngüyü gerçekleştirdik ve sonunda Lila uyuyakaldı. J

ÖNEMLİ : Kararlı davranın ve asla pes etmeyip devam edin! Yanına gittiğinizde kucağınıza almayın. Yatakta kalsın. Ve asla uzun süre ağlatmayın terkedilmiş gibi hissetmesin.

2. gece yine aynı saatte!!! Aynı işlemleri tekrarladık. Aynı şekilde pijama giydik, aynı sözleri söyledik. Bu defa 3-4 kere yanına gitmem gerekti ve uykuya daldı.

3. gece yine aynı saat aynı işlemler. Ve 2-3 kerede uykuya daldı. Sonrasında çok uzun bir süre 1 kez yanına gitmemle uyudu Liloş.

Uyku rutininize odasında hafif sesle sürekli çalacak bir bebek melodisi de ekleyebilirsiniz. Çoğu kişide işe yaramış. Bizde yaramadı. Lila ses sevmiyor J

Tabi ki her gün aynı olmuyor. Bazen huzursuz olabiliyor, gazı olabiliyor, diş sıkıntısı olabiliyor ve uyuyamayabiliyor ama burada genel rutini oluşturmak önemli.

DİKKAT! Uyku rutini oluşturulurken 21 günlük alışma evresi çok önemli. O nedenle 3 haftayı akşam uyku saatinde evde olacak şekilde ayarlayın. Bir gün ara verip düzeninizden şaşarsanız en başa dönmeniz gerekebilir.

Biz 11. Ayda şuan hala bu rutini sağlayarak uyuyoruz. Saat 22:30-23:00 civarı alt değişme-mama hazırlama-odaya çıkma-yatak-perde kapanması-ışık kapanması ve uyku.

Peki, gece ağlarsa ne olacak? Ben uykusu hafif bir insan olduğum için ve hemen her sese uyanabildiğim için çok sorun yaşamadım ama her ihtimale karşı Lila’nın odasında yatağının ucunda telsiz kamerası kuruluydu. Yatak odasında başucumuzda hem ses çıkardığında duymak hem de arada merak edince ne durumda olduğunu görmek için görüntülü telsizimiz vardı. Mesela öksürdüğünde uyanıp kameradan bakıp iyi olduğuna emin olduktan sonra yanına gitmeden uyumaya devam edebiliyorduk. Bebeğin rahatı başta olmak üzere, ayrı odalarda uyumak anne baba için de çok daha rahat. Uyku kaliteniz artıyor. Öksürürken çocuk uyanmasın diye yastığa gömülmek zorunda kalmıyorsunuz. J

Uzmanların söylediğine göre “Çocuğun kendi odasında ve kendi yatağında uyuması bireysel gelişimi için çok önemlidir. Çocuğun ileri yaşlarda da anne babası ile aynı odada kalması onun kendi odasına sahip olmasının kattığı ayrışma, özgüven, bireysellik gibi kazanımlar ve sorumluluk duygusundan yoksun olmasına neden olacaktır.” Çocuğun anne baba yanından ayrı uyumaya başlaması için üst sınır yaşını da 2 olarak belirtiyorlar. Ama bence başlarda değil de 2 yaşa doğru çocuğu ayırmak çok daha zor olacaktır. Çünkü artık bilinci de olacaktır ve sizden ayrılmak istemeyecektir.

Sadece şöyle bir durum var, eğer ki bebeğiniz ilk 6 ay sadece anne sütü alıyorsa 6. aydan itibaren odaları ayırmanız daha pratik ve doğru olabilir. Ben 40 günden sonra sütüm bittiği ve emziremediğim için 3. Ayda bu işleme başladım. Çünkü zaten acıktığında kalkıp mama hazırlamam gerekiyordu. Hemen bebeği kucağıma alıp emzirmek gibi bir durumum yoktu.

Lila şuan 11 aylık olmak üzere, daha bol yastıkla ve biberonunu kendi tutup mamasını içerek, bittiğinde de yatağın bir köşesine fırlatarak uyuyor :D Ve ne yazık ki hala sese ve ışığa karşı hassas. Asla storlarını açmak ya da ses yapmak gibi bir gaflette bulunmuyoruz. :D



Umarım yazım faydalı olur ve bu düzeni kazanmak isteyen hem anne babalar hem de bebişler daha huzurlu bir uyku uyur J

Görüşmek üzere,

Sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MAC 'te Gelin Makyajı

Kına Gecesi Ve Organizasyonu 'Adile Sultan Kasrı'

BEKARLIĞA VEDA PARTİSİ & BRIDE TO BE!