Bebeğimi Beklerken İlk Alışverişim! / Bebek Alışveriş Listesi :)


Herkese merhaba,

Buralara yazmayalı çok zaman oldu. Baby Shower serüvenimden bu yana çok şey değişti. Artık ben bu yazıyı yazarken yanımda 3 aylık bir minnoş bana eşlik ediyor :) 

Bu yazımda hamileliğin son dönemlerinde henüz bebeğiniz doğup da zamanınızın çoğunu meşgul etmeden alıp hazırlamanız gereken bir takım ürünlerden bahsetmek istiyorum.

Kimisi kullanışlı oldu kimisi değil. Kimisi boş yere alındı kimisi defalarca alındı. Naçizane fikirlerimi belirtmek istiyorum.

Biz ilk alışverişimiz için Altunizade'de bulunan büyük Joker mağazasını tercih etmiştik. Orada gerçekten aradığınız hemen her şeyi bulabilirsiniz. 




İlk olarak önemli bir seçim olan biberon ile başlayalım. Cam biberon daha sağlıklı olur diye düşünsem de bebeğin yüzüne düşüp acıtma, yere düşüp kırılma gibi ihtimaller beni plastik olanlara itti. Philips Avent'in 5 li biberon, emzik ve biberon temizleme fırçası setini almıştık. Avent'in biberonları da anti kolik olmasına rağmen Lila'nın gaz problemini sonradan tavsiye üzerine aldığımız Dr. Browns'ın gaz önleyici biberonları ile çözdük. Artık o dönem öyle denk mi geldi yoksa gerçekten biberonun etkisi midir bilemiyorum ama gaz sorunumuz büyük oranda azaldı. Hala da onu kullanıyorum. 4. Aydan itibaren gaz sorunu olmayacağına tam olarak emin olunca Avent serimizi de yeniden kullanmaya devam edeceğim. Çünkü onun emme kısmının çok daha rahat olduğunu düşünüyorum. 





Emzik konusunda çoğu bebeğin 3-5 emzik denemesi sonrasında bir emziği almaya başladığını yazıyor çoğu yer. Ben Lila'ya üstte bahsettiğim biberon setinin içindeki Avent silikon emziği verdim ve direk emmeye başladı. Onda bir sorun yaşamadık. Hala da emiyor. Kaybolacak diye çok korkuyorum :D 

Emzirme ürünleri ise içinden çıkılmaz bir kuyu. Türler, alternatifler çok fazla. Bir kaç üründen bahsedeceğim. 

Süt sağma makinesi ; yine Philips avent i tercih ettik. Hem fişe takarak otomatik olarak, hem de pille çalışma olanağı var. Benim fazla sütüm olmadığı için çok büyük bir verim alamadım bu konuda. Ama dediğim gibi benim sütümün az olmasından kaynaklandı. Yine de ilk 40 gün bebeğime süt verebilmemi sağladı kendisi sağolsun varolsun :) 



Süt saklama poşetlerinde de aventi tercih etmiştim. Güzeldi. Ancak sürekli kullanımda diğer markalara göre biraz pahalı olduğunu gördüm. En son Milkway marka olanı almıştım. Fiyatı Avent'in yarısı kadardı ancak sütüm bitince kullanmak nasip olmadı. Süt poşeti konusunda biraz uygun fiyatlı olanları seçebilirsiniz bence.

Emzirme minderini de atlamayalım. Yenidoğan bebek annelerinin zamanının çoğunu emzirerek geçireceğini düşünürsek bunu atlamamız ayıp olurdu :) Özellikle benim gibi kol gücü zayıf biriyseniz emzirme sırasında maksimum rahatlık sağlıyor. Ayrıca bebeğinizin ilerleyen zamanlarda yaslanarak uzanmasına olanak sağlarken , oturma döneminde ise destek yastığı olarak hizmet verebiliyor :) 



Yüzyılın buluşu, emzirme önlüğü! :D Evde, sokakta, arabada, cafede, parkta... Dileğiniz yerde bebeğinizi emzirmenize olanak sağlıyor. 1 tane kapın hemen derim :)

Emziren annelerin ayrılmaz parçası göğüs pedleri :) Lansinoh'u tavsiye ederim. Bebedor daha uygun olduğu için ondan da almıştım ama kalite farkı kendisini hemen hissettirmişti. 

Lansinoh demişken bir diğer vazgeçilmez ürünü göğüs kremi. Emzirme döneminde oluşan hassasiyetlere, yaralara iyi geliyor ve emzirmeden önce göğsünüzden temizlemeniz gerekmiyor. En büyük avantajı bu. 


Alışverişe çıktığınızda en baştan en az 1 adet emzirme sütyeni ve hatta emzirme atleti de edinmeyi unutmayın. Ben Mycey marka almıştım, memnun kaldım. Bir de bebeğiniz için çok amaçlı kullanımı olan muslin örtü ve bolca ağız bezi edinmeyi de ihmal etmeyin.

Göğüs ucunuzda fazla acı ve yara oluşursa Philips Avent'in göğüs kalkanını kullanabilirsiniz. Göğüs ucunu kumaşa değmeden koruyarak tahriş olmasını ve acımasını engelliyor.



Bebek bakım ürünlerine geçelim mi? 

Bebek bezi olarak ilk başta hassas bakım sağlaması açısından Yenidoğanlara özel olarak Premium Care çeşidini seçebilirsiniz. Prima premium care ile biz rahat ettik. Kilo aralıklarına dikkat ederek size uygun numaradan fazla sayıda bez içeren paketleri almanız daha uyguna gelir. Ve mümkünse internetten fiyat araştırması yaparak güvendiğiniz bir siteden evinize sipariş vermeniz faydanıza olur. Bez sürekli biten bir şey , unutmayın. Özellikle ilk ay :) 

Islak mendil olarak yine özel hassas bakım aracıyla Unibaby nin yenidoğan ıslak mendilini 3 aydır memnuniyetle kullanıyoruz. 30 lu paket tam 3 ay yetti bize. 2. kolinin siparişini vermemiz gerek :) 

Alt değiştirme konusu açılmışken olmazsa olmaz alt değiştirme örtüsü! Unibaby nin 10 lu paketleri müthiş. Eskisi gibi penye alt değiştirme örtüsü diye bir şey kalmadı yani, artık kullan ve kirletince at devri. Tüketici çağının nimetleri :D Tek paketle 5 ay idare edenler var ama bize anca 1.5 ay falan yetiyor :D 10 lu paket  yaklaşık 12 liraydı sanırım.




Bez muhabbetini ekstra bir ürün ile kapatmak istiyorum. Bez çöpü. Bebeğinizin tüm bezlerini bez çöpüne atmak biraz zahmetli bir iş olabilir belki sürekli dolacağı için ancak en azından koku sorununun fazlaca oluştuğu kakalı bezler için bulundurmanızı öneririm. Biz Lilanın çişli bezlerini normal çöpe, kakalı bezlerini bez çöpüne atıyoruz. Böylece koku sorunu olmuyor. Asla koku sızdırmıyor. Angelcare markasını tercih etmiştik.


Banyo ürünleri olarak, Bebek küveti, kovası, maşrafası, suyun sıcaklığını ölçmek için termometre, mümkünse doğal banyo lifi, havlu, tarak alınabilir. Havlu için Chakra'nın kundak tarzdaki Bebek havlusunu önerebilirim. 

Bebek kozmetik ürünlerinde tercihim Bioderma dan yana oldu. Şampuan, temizleme suyu, vücut losyonu, kremi ve pişik kremi edindik. Gayet memnunuz. 




Bu arada bebeğinizin kıyafetlerini bebekler için özel olan deterjan ve yumuşatıcı ile yıkamanız gerektiğini unutmayın. Unibaby nin deterjan-yumuşatıcı ikilisi misler gibi kokuyor bilginize :) 

Bunların yanı sıra tırnak makası, burun aspiratörü ya da pompası, kulak temizleme çubuğu gibi ürünleri de unutmamak gerek.

Biraz da teknolojik ürünler,

Süt sağma makinesinden bahsetmiştik. 

Sırada ilk başta aldığım , sonra çevremdeki tavsiyeleri dinleyerek iade ettiğim bir ürün var. Sterilizatör!

Sterilizatörler emzik ve biberonların maksimum düzeyde temizlenmesi için tasarlanmış. Ancak, tek başına yeterli olmayıp öncesinde detaylı yıkama gerektirdiği için , yıkamadan sonra bir de bu alet yüzünden baya bir zaman kaybı olduğu için , bebeğin belli bir ayından sonra kullanılmadığı ve büyükçe yer kaplama kapasiteli olduğu için iade ettim. Sonuçta ben biberonlarımı fırça ve deterjanla yıkayıp durulayıp bir de kaynar suda kaynattıktan sonra sterilizatörün yaptığı işten çok da farklı bir sonuç elde ettiğimi düşünmüyorum. O kadar temizlik titizlik hastası bir insan da değilim. İçim de rahat. Bu güne kadar da bir sorun yaşamadım bununla ilgili olarak. Bence gereksiz yere fazla para verilen, çok kullanılmayan ve sonrasında da evde yer kaplayan bir ürün ama yine de tabii ki alıp almamak size kalmış.




Biberon ısıtıcısı, olmazsa olmaz bence. Biz philps avent kullanıyoruz, memnunum. Bebeği sürekli beslememiz gerektiğini düşünürsek sütü veya mamayı eski usül yöntemlerle ısıtarak Bebek için ideal sıcaklığa ulaşmaya çalışmak çok yorucu. Sıcak oldu soğutayım, soğuk oldu biraz daha ısıtayım diye uğraşmadan biberon ısıtıcısının bu işi üstlenmesi büyük kolaylık. Tabi siz yine de her ısıtma sonunda elinize damlatarak bir kontrol etmeyi unutmayın. Ne olur ne olmaz. 



Bir diğer ürün, telsiz & kamera!
Bu konuda yine önünüze oldukça fazla seçenek çıkacaktır. Fiyatlar da gayet uçuk. 2000 liraya kadar uzanıyor. Biz çok komplike bir şey istemedik. Sadece bizden ayrı bir odadayken Lila'yı izleyip sesini duyalım yeter dedik ve Weewell'in kamerasını aldık. Sanırım 450 tl civarı bir fiyatı vardı , biz aldığımızda indirime girmişti. 380 tl civarı bir ücret ödemiştik. Yorumlarını okuduğumda memnun olmayanlar da vardı ama biz 3 Aydır kullanıyoruz ve memnunuz. Görüntü ve ses kalitesi bizim için yeterli. Evimiz dublex olmasına rağmen alt katı üste üst katı alta gayet güzel iletiyor. Bir göz atmanızı tavsiye ederim.


Bebeğiniz için ateşölçer. Biz basit bir derece aldık, koltuk altından hızlıca ölçüm yapan dijital bir alet. Markası Weewell. Çok daha komplike olanları da var. Onlara da bakabilirsiniz. 



Ve henüz kullanmadığımız ancak ek gıdaya geçtiğimizde çok işime yarayacağını düşündüğüm bir ürün, Philips avent Wasabi! Meyve sebzeleri önce buharda pişirmeye sonra da püre haline getirmeye yarayan bir alet. Dediğim gibi ek gıdaya geçiş sürecimizde elim ayağım olacak gibi. 




Veeeeeeeeee...

Azıcık da edinmediğim ürünlerden bahsedeyim.

Yukarda sterilizatörden bahsetmiştim onu atlayarak devam ediyorum. 

Hava temizleyici makinelerden almadım. Şu ana kadar bir sorun yaşamadık bununla ilgili. Almam gerekli mi hala emin değilim ama böyle böyle de aradan 3 ay geçmiş oldu tabi :D 

Bunun yanı sıra oda için sıcaklık-nem ölçer almadım. Bebeklerin bizden 1-2 derece daha soğuk hissettiğini biliyoruz. Evin sıcaklığını ona göre ayarlıyoruz. 

Özetle,

Hamileliğinizin son dönemlerine yaklaşırken bebeğinize hazırlık aşamasında edinmeniz gereken parçalardan bahsetmeye çalıştım.

Bunların dışında kıyafet, oyuncak, Bebek arabası, puset, mama koltuğu, kanguru, nevresim, yorgan gibi ürünler için ayrı bir başlık açmak gerek. Yeterince uzun bir yazı oldu zaten :D Onları da vakit bulduğumda yazmaya çalışacağım. Bir de hastane hazırlık çantası yazısı geliyor olacak. 

Umarım biraz olsun aklınızdaki sorulara cevap verebilmişimdir. Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Diğer yazılarda buluşuncaya kadar şimdilik hoşçakalın :) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MAC 'te Gelin Makyajı

Kına Gecesi Ve Organizasyonu 'Adile Sultan Kasrı'

BEKARLIĞA VEDA PARTİSİ & BRIDE TO BE!