Çocukluk Rüyamız: Gelinlik. . . Seçimi, Dikimi, Provalar ve Teslim Günü! :))



Merhabalar!

Geldik tüm kızların daha küçük yaşlardan itibaren hayalini kurduğu gelinlik konusuna. Çocukluktan itibaren kafamızda şekillenen modellerden, her sene değişen moda trendlerine kadar geniş yelpazeye sahip bir konu gelinlik. İnsanın ömrü hayatında bir kere giyeceği bir elbise sonuçta. Karasızlıklar çok normal. Ama bence burada önemli olan modanın ne olduğu ya da internette 'en güzel gelinlik modelleri' yazdığınızda ekrana çıkanlardan çok tamamen kafanızda yer alan, kendinizi en mutlu hissedeceğiniz gelinliği giymek. Mesela ben günlük hayatta proporsiyona göre kıyafet seçilmesi taraftarı olsam da söz konusu gelinlik olunca toplu bir gelin adayının prenses model bir gelinlik giymesini yadırgamam. O gün sizin gününüz! Siz neyi istiyorsanız onu giyin.

Bu girişten sonra gelelim benim gelinlik macerama. Benim kafamda aşağı yukarı bir model vardı. Düz kesim ya da balık model gelinlik giymeyeceğimi biliyordum. Bu arada Beyza Şekerci’nin gelinliğini gördüğüm günden beri hayrandım ve gelinliğimi nerede yaptıracak olursam olayım ilham almak açısından elimde onun fotoğrafı olacaktı. Bende kabarık modellerden denemeler yaptım hemen. Ancak çok prenses modellerin şişman biri olmamama rağmen beni bir dünya gösterdiğini fark ettim. Evet en başta içinizden geleni giyin dedim, farkındayım ancak o görüntüden sonra ben o modeli giymek istemedim zaten :D Bu sefer yine kabarık ancak beni olduğum gibi gösterecek modellere yöneldim. Kadıköy’de birkaç farklı gelinlikçiyi dolaştıktan sonra beni asıl mutlu edecek gelinlikçi olan Pınar ve Gülşen’in  Madame Amour’unun kapısını çaldım.

















Madame Amour Hikayem

Gelinlik seçme işinden sonra sıra geldi en önemli 2. soruya: ‘Kiminle çalışacağım?’ O konuda da benden 1,5 yıl önce evlenen ilkokul arkadaşımın yönlendirmesi etkili oldu. Zaten kapısından içeri girer girmez aklımda bu sorunun cevabı da netlik kazandı. Öncesinde baktığım mağazalarda önüne gelenin içeri dalması, deneme kabinlerinin ortalıkta olması, her içeri girenle ilgilenilen ortamda size yeteri kadar zaman ayrılmaması gibi olumsuzluklar beni bunaltan, daraltan faktörler oldu. Madame Amour 2. katta yer aldığından her önüne gelen içeri dalamıyor. Kafanıza göre gidip başkasının gelinlik provası olduğu sırada gelinlik deneme işine girişemiyorsunuz. İlk gidişimde deneme yapamamam üzücü bir durummuş gibi gelse de kendi provalarımı yaparken bunun rahatlığını o kadar fazla hissettim ki ne kadar doğru bir uygulama olduğunu anladım. Daha ilk görüşmemizde bana güven veren, ilgili, pozitif tavırları ile gönlümü çaldılar. İnanın en stresli olduğunuz zaman dilimi evlilik hazırlıkları dönemi. Ve o dönemde anlayışsız, ilgisiz, despot insanlarla çalışmak hiç istemezsiniz.

İlk prova sadece istediğiniz modele göre genel beden ölçülerinizin alındığı gayet kısa bir prova. 2. provadan itibaren ise düğünde giyeceğiniz ayakkabınız ile gitmeniz gerekiyor. Bu nedenle ayakkabı seçme işini çok geçe bırakmayın derim. Topuklu da olsa mümkün olan en rahat ayakkabıyı seçmeye özen gösterin.

Gelinliğin her aşamasında Pınar’la konuştuk, tartıştık, alternatifleri değerlendirdik, bana ve kafamdaki gelinliğe en yakın modeli çıkarmak için beraber uğraştık. Tüm provalarıma mutlu gidip mutlu çıktım.  Güle oynaya geçen provalar sonucunda sona yaklaştık. Düğünümden 2 hafta öncesine istediğim gelinliğim tam gününde bana teslim edildi.





NOT 1: Gelinliğinize uygun bir de babet edinmeyi unutmayın. Düğün günü çok ihtiyacınız olacak. :))  Ben o gün için silikon ayakkabı destekleyicilerinden de kullandım. Ayrıca yanıma da yara bandı aldım ki olumsuz bir durumda kurtarıcım olabilsin.

NOT 2: Hazır gelinlik her zaman daha risksiz. Ancak o özel günde giyeceğiniz elbisenin size özel dikilmiş olması hissi ayrı güzel. Ayrıca böylelikle her adımda üzerinde istediğiniz gibi oynama şansı da yakalamış oluyorsunuz.

NOT 3: Eğer gelinliğinizi hazır almayıp diktirecekseniz provalarına 3-4 ay öncesinden başlamanız gerekiyor. Aman geç kalmayın! Ve provalara başladıktan sonra mevcut kilonuzu korumaya çalışın ki gelinlik üzerinize tam olarak oturabilsin.

NOT 4: Artık gelinlik kiralamak ve satın almak arasındaki fiyat farkı çok az olduğundan genelde satın almak tercih ediliyor. Ben de öyle yaptım. Hem belki özlersem evde de giyerim :))





Merak edenler ve fikir edinmek isteyenler Madame Amour’un instagram sayfasına göz atabilir.
İnstagram: madameamourdesign

Adres: Rasimpaşa Söğütlüçeşme Cad. No:117 Kadıköy-İSTANBUL
Telefon: 0216 346 26 52

Gitmeden önce randevu almayı unutmayın :))

Umarım gelinlik ile ilgili kafanızdaki sorulara az da olsa faydalı olabilmişimdir.


Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MAC 'te Gelin Makyajı

Kına Gecesi Ve Organizasyonu 'Adile Sultan Kasrı'

BEKARLIĞA VEDA PARTİSİ & BRIDE TO BE!