DÜĞÜN MEKANI SEÇİMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER VE DÜĞÜNÜN TÜM DETAYLARI
Düğün Mekanı Seçimi
Evlilik hazırlıkları dönemi boyunca seni en çok zorlayan ne
oldu diye sorsanız ilk üçteki değişmez cevabım düğün mekanı seçimi olur.
Düğün mekanının belirlenmesi tüm bu hazırlık sürecinin ilk
maddelerinden biri. Çok önceden belirleyip, rezervasyon yapıp, kafanızdan
çıkarmanız gereken önemli bir detay olması sebebiyle lütfen bu işi ertelemeyin.
Mekan seçiminden sonra düğün ile ilgili önünüzde daha almanız gereken çok yol
olacak. Özellikle yaz düğünü yapacaksanız 1 sene önceden dolan mekanların
sayısı sizi hayrete düşürebilir.
Mekan seçimi konusunun çok farklı parametreleri olduğu için
ben bu yazıda mekana odaklanmaktan çok dikkat edilmesi gereken hususlara
değinmeye çalışacağım.
1- Düğün Tarihi
Düğün mekanınızı seçmeden önce tarihi
netleştirmenizde fayda var. Seçtiğiniz tarihin bayram, resmi tatil, seçim gibi
özel günlere denk gelmediğinden emin olun. Daha sonrasında sizin tarihinizde
müsait olan mekanlar üzerinde yoğunlaşabilirsiniz.
2- Düğün Mevsimi
Düğününüzü yazın yapacaksanız hem kapalı
hem de açık alan seçebilirsiniz. Kır düğünü hayal ediyorsanız eğer yazdan başka
bir seçenek üzerinde durmak olmaz. Yalnız burada dikat edilecek nokta her ne
kadar yaz ortasında da düğün yapsanız yağmur yağma riski yine var! Mekanı aylar
öncesinden ayarlayacağınız için düğün gününüze ait hava durumu tahmini
yapabilme şansınız da yok. Çözüm olarak, mekanın düğün gününüzde sizin için
ayırabileceği davetli sayınız kadar kapasiteli kapalı alanının da mevcut
olması. Böylelikle kır düğünü hayaliniz suya düşse bile düğününüzün iptal
olması kabusundan kurtulmuş olursunuz.
3- Yemekli / Yemeksiz Düğün veya Kokteyl
Bu seçimde çiftin isteği kadar ailelerin
isteklerinin de göz önünde bulundurulması gerektiği unutulmamalıdır. Ortak bir
paydada buluşmak herkesi mutlu edecektir. Yemekli düğünün maliyetinin çok fazla
olduğu kesin. Onun yerine kokteyl tercih edilebilir. Ya da direk bütçe
düşünülerek düğün salonu mantığıyla da hareket edebilirsiniz.
4- Davetli Sayısı
Eğer sizin ve eş adayınızın çok kalabalık
bir aile ve çevresi yoksa bu konuda sıkıntı çekmezsiniz. Ancak overrated bir
mekanda yemekli bir düğün yapmak istiyorsanız kalabalık çevre maliyeti tavan
yapacaktır. Bu durumda her aileye iki kişilik davetiye göndererek kişi sayısını
azaltabilirsiniz. Bütçeniz buna da imkan vermiyor ise, herkesin katılacağı
nikah töreni sonrasında akşam yakın aileniz ve yakın çevreniz için
düzenleyeceğiniz bir kutlama yemeği tercih edilebilir. Böylece daha samimi ve
sıcak bir eğlence ortamı olur J
5- Mekanın Konumu
Mekanın çiftlerin aileleri ile yaşadığı
yere yakın olması o günün tüm o karmaşası içinde büyük avantaj sağlar. Aileler
uzak noktalarda yaşıyor ise (örneğin biri anadolu biri Avrupa yakasında) ortak
bir noktanın bulunması en doğrusu. Böylelikle davetlilerin çoğu için de ulaşım
ve mekanı bulma sorunu en aza indirilmiş olur. Kız alma merasimi olacaksa düğün
mekanına kız tarafının evinden geçileceği de unutulmamalı. Özellikle haftasonu
düğünleri İstanbul trafiğini de göz önünde bulundurarak o gün yaşanabilecek
tatsız durumların önüne geçmelidir.
Tüm bu maddeleri göz önüne alarak ,
-oteller
-sosyal tesisler
-düğün salonları
-davet mekanları
-tarihi mekanlar
-kasırlar
- öğretmen evleri
gibi alternatiflere bakabilirsiniz.
ÖNERİ: Bu süreçte çok fazla araştırma
yaptım. Mekan gezdim. Otellerden fiyat teklifleri aldım. Benim içime en çok
sinen yer HİDİV KASRI idi. Hem tarihi bir kasrın bahçesinde sessiz sakin bir
mekan olması, hem de fiyat açısından otellere kıyasla daha uygun olması beni
cezbetmişti. Ancak 500 kişilik kapalı alanı olmadığı için yağmur riskini göze
alamadığımız için ne yazık ki orada olmadı düğünümüz. Ancak, sayınız daha az
olacaksa ve kır düğünü hayal ediyorsanız bir gidin görüşün derim.
Diğer alternatiflerimiz, Bridge Restoran
(kapasitesi yetmediğinden olmadı) , Çavuşbaşı Kasrı (ben kapalı kısmını biraz
düğün salonu gibi buldum içime sinmedi), Titanik Otel (maliyeti fazla geldi)
idi. Ayrıca hem açık hem de kapalı büyük alanı olan Cevahir otele de
bakabilirsiniz. Kendi düğün mekanımdan en sonda bahsedeceğim.
Size en uygun olan mekanı seçtiğinize
inanıyorsanız şimdi de düğün detaylarına gelebiliriz. Daha yeni başlıyoruz J
8 aylık tüm evlilik hazırlıkları döneminin
en az 5 ayında düğün detayları ile uğraşmış biri olarak söylüyorum. Eğer
detaycı biriyseniz bu süreçte sağlam sinirlere ihtiyacınız olacak J
Düğünün
Detayları
1.
Menü
Yemekli düğün tercih ettiyseniz menü paketleri ile karşılaşacaksınız.
Başlangıç ve ara sıcaklar da değişse de burada önemli olan ana yemek tercihiniz
olacaktır. Maliyet sizin için önemliyse, hiç kırmızı et olayına girmeden tavuk
veya köfte seçimi ile maliyeti dengelemenizi öneririm. Sonuçta bu şekilde de
kimse aç kalmayacak J
2.
Organizasyon Firması
Seçtiğiniz mekanın anlaşmalı olduğu organizasyon firmaları var ise
onlardan biriyle çalışmanız gerekiyor. Eğer yok ise kendiniz internetten
araştırma yaparak firmaları arayıp randevu talebinde bulunacak, toplantı yapıp
isteklerinizi dile getirecek ve yaklaşık 1 hafta! Fiyat teklifini size
iletmelerini bekleyeceksiniz. ! O nedenle zaman kaybı olmaması açısından bir
firmanın cevabını beklemeden tüm belirlediğiniz firmalarla peş peşe görüşüp,
teklifleri alıp, içinize en sinenle yola devam etmenizi tavsiye ederim. Düğün
mekanınızın tarzına göre şamdan, mum, çiçek, tül, taş, boncuk kullanmak size
kalmış. Kafanızda bir taslak olsun ve ona göre görüşme yapın. Gelin yolu ve
nikah kürsüsü / masası süslemesini unutmayın.
ÖNEMLİ! Süsleme konusunda ne kadar çok detaya girerseniz maliyet
konusunda o kadar çok işin altından kalkamazsınız. Seçtiğiniz bir masa örtüsü,
bez peçete, mum bile maliyete direk etki ediyor. Sade ama şık bir görüntü
yakalamaya çalışın. Çünkü ilk teklif aldığınızda çıkan fiyata
inanamayacaksınız. (500 kişilik düğünüm için bir firma bana 40.000 tl lik
teklif vermişti)
3.
Ses & Işık Firması – Fotoğraf Firması
Bu ikisi ayrılmaz ikili gibi. Aynı firma elinden yürüyor genelde. Işıkta
çok bir oynama yapmaya gerek kalmasa da müzik seçimi çok önemli. Canlı müzik,
dj, halk oyunları ekibi, dansöz gibi pek çok çeşit ve ek paketler sunuluyor.
Hem sizin hem de davetlilerin tarzına yakın seçimler eğlence oranını artıracaktır.
ÖNEMLİ! Müzik firmasına salona giriş, ilk dans, pasta kesimi ve çiçek
atma için seçtiğiniz özel parçaları bildirmeyi unutmayın. Ve bu seçimi son
dakikaya bırakmayın.
Fotoğraf ve video çekimi için de yine mekanın anlaşmalı olduğu bir firma
olacaktır. Yine size paket seçenekler sunulacaktır. 2 kamera ile video çekimi,
örümcek kamera, gün boyu çekim vb.
ÖNEMLİ! Gelin damat özel çekiminizi asla ve asla düğün gününüze koymayın!
Düğünden önce gündüz yapılacak bir fotoğraf çekimi sizi mahveder. Fotoğraf
stüdyosuna girilip 1-2 saatte biten çekimler kalmadı artık. Sahilde, parkta,
deniz altında bir çok çekim konsepti mevcut. Bu çekimler hem uzun hem de yorucu
geçiyor. Düğünden 2-3 gün sonra yapmakta fayda var. Bu süreçte verdiğim en
doğru kararlardan biri buydu kesinlikle.
4.
Davetli Listesi / Oturma Planı
Davetiyelerin basımı ve dağıtımı sonrası LCV hizmeti alıp kişilerin net
katılım durumlarının belirleyin. Katılımcı listesi oluştuktan sonra mekanın
planına göre (mekandan masa düzeni planı temin edin) oturma düzenini yapın. Ön
kısımlarda yer alması gereken kişilere ve arası bozuk olan davetlilerin aynı
masalara denk gelmediğine dikkat edin. Ne yaparsanız yapın düğün sonrasında
oturduğu yerden şikayetçi olup size sitemde bulunabilecek kişilerin
olabileceğini unutmayın ve böyle olumsuzluklara takılmayın.
Oturma planınızın düzenini doğru bir şekilde organizasyon firması
yetkililerine vermeyi unutmayın ki o gün gelen davetliler karşılanıp doğru
masalara yönlendirilebilsin.
5.
Koordinasyon Toplantısı
Tüm bu detayları netleştirdikten sonra düğüne günler kala yapılacak bir
koordinasyon toplantısının önemi çok büyük. Menü tadımının yanı sıra tüm
ortakların (ses, ışık, fotoğraf, organizasyon firması) bir araya geldiği ve
düğünün ön provasının yapıldığı bir toplantı bu. Giriş müziği ile salona
girişin, ilk dansın provasının yapıldığı, organizasyonun akışının netlik
kazandığı bu prova eksiklerinizi görmeniz açısından büyük bir şans.
Böyle uzun, yorucu, uğraştırıcı bir sürecin sonunda o gün sizin gününüz!
Her şeyi ayarladığınızı düşünseniz bile o gün bazı küçük aksaklıkların olması
çok muhtemel. Bunu unutmayın ve o gün moralinizi hiçbir şeyin bozmasına izin
vermeyin. Sadece eğlenmenize bakın, keyfini çıkarın. Ben öyle yaptım J
Hep hayalim açık alan (kır düğünü) idi. Ancak biz 500 kişilik yemekli
düğün yaptığımız için bu kapasitede hem açık hem de kapalı alanı olan, içimize
sinen bir mekan bulamadık. Düğünüm ağustosta olmasına rağmen o kadar kişi ile
yağmur riskini alamazdık.
Sonuç olarak, NAKKAŞ SUARE de karar kıldık. Öncelikle tüm bu anlattığım
aşamalarda bana yardımcı olan Nakkaş Suare’den Hilal Hanım’a bir kez daha
teşekkür ederim. Uzun uğraşılarımız, emeklerimiz sonucunda ilk dakikasından son
dakikasına kadar sorunsuz bir düğün gecesini geride bıraktık. Ve o gün
bittiğinde “tüm bunlara değdi” demek, fotoğraflara baktıkça o günü özlemek
(daha 6 ay olmasına rağmen) paha biçilemez.
Düğünümün detaylarını fotoğraflarla anlatmayı tercih ettim. Eğer size de
hitap eden bir mekansa randevu alıp görüşmeye gitmenizi öneririm.
Tel:0216 532 07 07
Adres: KUZGUNCUK MAHALLESİ, GÜMÜŞ YOLU CADDESİ, NO:7 ÜSKÜDAR /
İSTANBUL
Hayatınızın
en büyülü gecesine hazırlanın! J
Organizasyon firmasi vs ek bilgileri de paylasir misiniz lutfen?
YanıtlaSilOrganizasyon firması şuan o mekanla çalışmıyor olabilir. Güncel firmaların listesini Nakkaş Suareden alabilirsiniz. :)
SilFotoğraf, video, ses, ışık firmaları aynıdır muhtemelen. İletişim bilgilerini yine oradan alabilirsiniz :)