DÜĞÜN MEKANI SEÇİMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER VE DÜĞÜNÜN TÜM DETAYLARI


Düğün Mekanı Seçimi


Evlilik hazırlıkları dönemi boyunca seni en çok zorlayan ne oldu diye sorsanız ilk üçteki değişmez cevabım düğün mekanı seçimi olur.
Düğün mekanının belirlenmesi tüm bu hazırlık sürecinin ilk maddelerinden biri. Çok önceden belirleyip, rezervasyon yapıp, kafanızdan çıkarmanız gereken önemli bir detay olması sebebiyle lütfen bu işi ertelemeyin. Mekan seçiminden sonra düğün ile ilgili önünüzde daha almanız gereken çok yol olacak. Özellikle yaz düğünü yapacaksanız 1 sene önceden dolan mekanların sayısı sizi hayrete düşürebilir.
Mekan seçimi konusunun çok farklı parametreleri olduğu için ben bu yazıda mekana odaklanmaktan çok dikkat edilmesi gereken hususlara değinmeye çalışacağım.

      1- Düğün Tarihi

Düğün mekanınızı seçmeden önce tarihi netleştirmenizde fayda var. Seçtiğiniz tarihin bayram, resmi tatil, seçim gibi özel günlere denk gelmediğinden emin olun. Daha sonrasında sizin tarihinizde müsait olan mekanlar üzerinde yoğunlaşabilirsiniz.

2- Düğün Mevsimi

Düğününüzü yazın yapacaksanız hem kapalı hem de açık alan seçebilirsiniz. Kır düğünü hayal ediyorsanız eğer yazdan başka bir seçenek üzerinde durmak olmaz. Yalnız burada dikat edilecek nokta her ne kadar yaz ortasında da düğün yapsanız yağmur yağma riski yine var! Mekanı aylar öncesinden ayarlayacağınız için düğün gününüze ait hava durumu tahmini yapabilme şansınız da yok. Çözüm olarak, mekanın düğün gününüzde sizin için ayırabileceği davetli sayınız kadar kapasiteli kapalı alanının da mevcut olması. Böylelikle kır düğünü hayaliniz suya düşse bile düğününüzün iptal olması kabusundan kurtulmuş olursunuz.

3- Yemekli / Yemeksiz Düğün veya Kokteyl

Bu seçimde çiftin isteği kadar ailelerin isteklerinin de göz önünde bulundurulması gerektiği unutulmamalıdır. Ortak bir paydada buluşmak herkesi mutlu edecektir. Yemekli düğünün maliyetinin çok fazla olduğu kesin. Onun yerine kokteyl tercih edilebilir. Ya da direk bütçe düşünülerek düğün salonu mantığıyla da hareket edebilirsiniz.

4-  Davetli Sayısı

Eğer sizin ve eş adayınızın çok kalabalık bir aile ve çevresi yoksa bu konuda sıkıntı çekmezsiniz. Ancak overrated bir mekanda yemekli bir düğün yapmak istiyorsanız kalabalık çevre maliyeti tavan yapacaktır. Bu durumda her aileye iki kişilik davetiye göndererek kişi sayısını azaltabilirsiniz. Bütçeniz buna da imkan vermiyor ise, herkesin katılacağı nikah töreni sonrasında akşam yakın aileniz ve yakın çevreniz için düzenleyeceğiniz bir kutlama yemeği tercih edilebilir. Böylece daha samimi ve sıcak bir eğlence ortamı olur J

5- Mekanın Konumu

Mekanın çiftlerin aileleri ile yaşadığı yere yakın olması o günün tüm o karmaşası içinde büyük avantaj sağlar. Aileler uzak noktalarda yaşıyor ise (örneğin biri anadolu biri Avrupa yakasında) ortak bir noktanın bulunması en doğrusu. Böylelikle davetlilerin çoğu için de ulaşım ve mekanı bulma sorunu en aza indirilmiş olur. Kız alma merasimi olacaksa düğün mekanına kız tarafının evinden geçileceği de unutulmamalı. Özellikle haftasonu düğünleri İstanbul trafiğini de göz önünde bulundurarak o gün yaşanabilecek tatsız durumların önüne geçmelidir.

Tüm bu maddeleri göz önüne alarak ,

-oteller

-sosyal tesisler
-düğün salonları
-davet mekanları
-tarihi mekanlar
-kasırlar
- öğretmen evleri

gibi alternatiflere bakabilirsiniz.

ÖNERİ: Bu süreçte çok fazla araştırma yaptım. Mekan gezdim. Otellerden fiyat teklifleri aldım. Benim içime en çok sinen yer HİDİV KASRI idi. Hem tarihi bir kasrın bahçesinde sessiz sakin bir mekan olması, hem de fiyat açısından otellere kıyasla daha uygun olması beni cezbetmişti. Ancak 500 kişilik kapalı alanı olmadığı için yağmur riskini göze alamadığımız için ne yazık ki orada olmadı düğünümüz. Ancak, sayınız daha az olacaksa ve kır düğünü hayal ediyorsanız bir gidin görüşün derim.

Diğer alternatiflerimiz, Bridge Restoran (kapasitesi yetmediğinden olmadı) , Çavuşbaşı Kasrı (ben kapalı kısmını biraz düğün salonu gibi buldum içime sinmedi), Titanik Otel (maliyeti fazla geldi) idi. Ayrıca hem açık hem de kapalı büyük alanı olan Cevahir otele de bakabilirsiniz. Kendi düğün mekanımdan en sonda bahsedeceğim.

Size en uygun olan mekanı seçtiğinize inanıyorsanız şimdi de düğün detaylarına gelebiliriz. Daha yeni başlıyoruz J

8 aylık tüm evlilik hazırlıkları döneminin en az 5 ayında düğün detayları ile uğraşmış biri olarak söylüyorum. Eğer detaycı biriyseniz bu süreçte sağlam sinirlere ihtiyacınız olacak J









Düğünün Detayları

1.       Menü

Yemekli düğün tercih ettiyseniz menü paketleri ile karşılaşacaksınız. Başlangıç ve ara sıcaklar da değişse de burada önemli olan ana yemek tercihiniz olacaktır. Maliyet sizin için önemliyse, hiç kırmızı et olayına girmeden tavuk veya köfte seçimi ile maliyeti dengelemenizi öneririm. Sonuçta bu şekilde de kimse aç kalmayacak J

2.       Organizasyon Firması

Seçtiğiniz mekanın anlaşmalı olduğu organizasyon firmaları var ise onlardan biriyle çalışmanız gerekiyor. Eğer yok ise kendiniz internetten araştırma yaparak firmaları arayıp randevu talebinde bulunacak, toplantı yapıp isteklerinizi dile getirecek ve yaklaşık 1 hafta! Fiyat teklifini size iletmelerini bekleyeceksiniz. ! O nedenle zaman kaybı olmaması açısından bir firmanın cevabını beklemeden tüm belirlediğiniz firmalarla peş peşe görüşüp, teklifleri alıp, içinize en sinenle yola devam etmenizi tavsiye ederim. Düğün mekanınızın tarzına göre şamdan, mum, çiçek, tül, taş, boncuk kullanmak size kalmış. Kafanızda bir taslak olsun ve ona göre görüşme yapın. Gelin yolu ve nikah kürsüsü / masası süslemesini unutmayın.

ÖNEMLİ! Süsleme konusunda ne kadar çok detaya girerseniz maliyet konusunda o kadar çok işin altından kalkamazsınız. Seçtiğiniz bir masa örtüsü, bez peçete, mum bile maliyete direk etki ediyor. Sade ama şık bir görüntü yakalamaya çalışın. Çünkü ilk teklif aldığınızda çıkan fiyata inanamayacaksınız. (500 kişilik düğünüm için bir firma bana 40.000 tl lik teklif vermişti)

3.       Ses & Işık Firması – Fotoğraf Firması

Bu ikisi ayrılmaz ikili gibi. Aynı firma elinden yürüyor genelde. Işıkta çok bir oynama yapmaya gerek kalmasa da müzik seçimi çok önemli. Canlı müzik, dj, halk oyunları ekibi, dansöz gibi pek çok çeşit ve ek paketler sunuluyor. Hem sizin hem de davetlilerin tarzına yakın seçimler eğlence oranını artıracaktır.

ÖNEMLİ! Müzik firmasına salona giriş, ilk dans, pasta kesimi ve çiçek atma için seçtiğiniz özel parçaları bildirmeyi unutmayın. Ve bu seçimi son dakikaya bırakmayın.

Fotoğraf ve video çekimi için de yine mekanın anlaşmalı olduğu bir firma olacaktır. Yine size paket seçenekler sunulacaktır. 2 kamera ile video çekimi, örümcek kamera, gün boyu çekim vb.

ÖNEMLİ! Gelin damat özel çekiminizi asla ve asla düğün gününüze koymayın! Düğünden önce gündüz yapılacak bir fotoğraf çekimi sizi mahveder. Fotoğraf stüdyosuna girilip 1-2 saatte biten çekimler kalmadı artık. Sahilde, parkta, deniz altında bir çok çekim konsepti mevcut. Bu çekimler hem uzun hem de yorucu geçiyor. Düğünden 2-3 gün sonra yapmakta fayda var. Bu süreçte verdiğim en doğru kararlardan biri buydu kesinlikle.


4.       Davetli Listesi / Oturma Planı

Davetiyelerin basımı ve dağıtımı sonrası LCV hizmeti alıp kişilerin net katılım durumlarının belirleyin. Katılımcı listesi oluştuktan sonra mekanın planına göre (mekandan masa düzeni planı temin edin) oturma düzenini yapın. Ön kısımlarda yer alması gereken kişilere ve arası bozuk olan davetlilerin aynı masalara denk gelmediğine dikkat edin. Ne yaparsanız yapın düğün sonrasında oturduğu yerden şikayetçi olup size sitemde bulunabilecek kişilerin olabileceğini unutmayın ve böyle olumsuzluklara takılmayın.

Oturma planınızın düzenini doğru bir şekilde organizasyon firması yetkililerine vermeyi unutmayın ki o gün gelen davetliler karşılanıp doğru masalara yönlendirilebilsin.

5.       Koordinasyon Toplantısı

Tüm bu detayları netleştirdikten sonra düğüne günler kala yapılacak bir koordinasyon toplantısının önemi çok büyük. Menü tadımının yanı sıra tüm ortakların (ses, ışık, fotoğraf, organizasyon firması) bir araya geldiği ve düğünün ön provasının yapıldığı bir toplantı bu. Giriş müziği ile salona girişin, ilk dansın provasının yapıldığı, organizasyonun akışının netlik kazandığı bu prova eksiklerinizi görmeniz açısından büyük bir şans.








Böyle uzun, yorucu, uğraştırıcı bir sürecin sonunda o gün sizin gününüz! Her şeyi ayarladığınızı düşünseniz bile o gün bazı küçük aksaklıkların olması çok muhtemel. Bunu unutmayın ve o gün moralinizi hiçbir şeyin bozmasına izin vermeyin. Sadece eğlenmenize bakın, keyfini çıkarın. Ben öyle yaptım J

Hep hayalim açık alan (kır düğünü) idi. Ancak biz 500 kişilik yemekli düğün yaptığımız için bu kapasitede hem açık hem de kapalı alanı olan, içimize sinen bir mekan bulamadık. Düğünüm ağustosta olmasına rağmen o kadar kişi ile yağmur riskini alamazdık.






Sonuç olarak, NAKKAŞ SUARE de karar kıldık. Öncelikle tüm bu anlattığım aşamalarda bana yardımcı olan Nakkaş Suare’den Hilal Hanım’a bir kez daha teşekkür ederim. Uzun uğraşılarımız, emeklerimiz sonucunda ilk dakikasından son dakikasına kadar sorunsuz bir düğün gecesini geride bıraktık. Ve o gün bittiğinde “tüm bunlara değdi” demek, fotoğraflara baktıkça o günü özlemek (daha 6 ay olmasına rağmen) paha biçilemez.

Düğünümün detaylarını fotoğraflarla anlatmayı tercih ettim. Eğer size de hitap eden bir mekansa randevu alıp görüşmeye gitmenizi öneririm.

Tel:0216 532 07 07
Adres:  KUZGUNCUK MAHALLESİ, GÜMÜŞ YOLU CADDESİ, NO:7 ÜSKÜDAR / İSTANBUL


Hayatınızın en büyülü gecesine hazırlanın! J 

Yorumlar

  1. Organizasyon firmasi vs ek bilgileri de paylasir misiniz lutfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Organizasyon firması şuan o mekanla çalışmıyor olabilir. Güncel firmaların listesini Nakkaş Suareden alabilirsiniz. :)
      Fotoğraf, video, ses, ışık firmaları aynıdır muhtemelen. İletişim bilgilerini yine oradan alabilirsiniz :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

MAC 'te Gelin Makyajı

Kına Gecesi Ve Organizasyonu 'Adile Sultan Kasrı'

BEKARLIĞA VEDA PARTİSİ & BRIDE TO BE!